Η αλήθεια είναι πως η Μεγ. Βρετανία δε με ελκύει πλέον μουσικά την τελευταία δεκαετία και εάν αυτό συμβεί πρέπει να πρόκειται για κάτι το εξαιρετικό και πρωτότυπο. Αυτό συνέβη με τους βετεράνους Saracen που κατάφεραν με την πρώτη δουλειά τους μετά από 5 συναπτά έτη αποχής από το μουσικό στερέωμα από την εποχή της επανασύνδεσης τους το 2003.
Η αλήθεια είναι πως αρέσκονται να κυκλοφορούν θεματικά άλμπουμ (Red Sky 2003, Red Sky – Heroes, Saints and Fools Boxed set 2006, Vox In Excelso 2006) εδώ ασχολούνται εύστοχα με μία ειδωλοποιημένη προσωπικότητα του θεάματος την αξέχαστη (για πολλούς και σε πολλούς και για πολλά) Marilyn Monroe. Η προσπάθεια τους αυτή είναι εξαιρετική και πέρα από το σύνηθες ‘80ς pop rock που παίζουν και δεν έχει αλλάξει στη βάση του με τα επικά πλήκτρα του Paul Brabber, σε συνδυασμό με τις έξυπνες κιθαριστικές μελωδίες του Rob Bendelow, με την συνδρομή της μελωδικής υμνικής φωνής του Steve Bettney. Την εικόνα “στολίζουν” και ανεβάζουν επίπεδα σε μελωδία και ανάδειξη των μουσικών συνθέσεων, η “αρχόντισσα” του A.O.R Robin Beck (κυρίως) σε 5 συνθέσεις, ο βετεράνος τραγουδιστής των FM, Steve Overland σε ένα καταπληκτικό ντουέτο με την Robin και η νέα πολλά υποσχόμενη “κυρία” στο χώρο του μελωδικού Issa Overseen, με την ακουστική Κέλτικη εξαιρετική επίσης σύνθεση (The Dreamer: Hold On). Όλος ο δίσκος βέβαια με εξέπληξε ευχάριστα με τις πλούσιες σε πλήκτρα συνθέσεις, ένα σαξόφωνο να είναι παρόν σε αρκετές συνθέσεις, εύρημα που δένει καταπληκτικά σε hard rock συνθέσεις, χωρίς να παραβλέψουμε τους εξαιρετικά εύστοχους στίχους, που επικεντρώνονται κυρίως στην τραγωδία της απόρριψης στο χώρο του θεάματος αλλά και σε προσωπικό επίπεδο του ειδώλου της εποχής της ), της Marilyn Monroe (1η Ιουνίου 1926 – 5η Αυγούστου 1962). Οι δύο πολυαγαπημένες φωνές, της Robin Beck, και του Steve Overland αλλά και της καινούργιας “λατρείας” στο χώρο, της Issa, δίνουν μεγαλειώδη τόνο στο εγχείρημα των Saracen. Θεωρώ όμως, ότι αδυναμία είναι σε μία σύγχρονη παραγωγή ή αβλεψία (;) τη μη εξάλειψη ενός κουραστικού “φυσήματος” στο λόγο του JFKennedy και συγκεκριμένα στο “Unfinished Life”. Κορυφαία στιγμή η σύμπραξη των Robin Beck, Issa, Steve Overland στο κρυφό-άτιτλο κομμάτι που κλείνει το δίσκο ακτίνας και που θα μπορούσε να ονομαστεί και “Marilyn II”, μιας και δένει με την προηγούμενη σύνθεση που επιγράφεται “The Woman: Marilyn” και το οποίο αποδίδει μοναδικά η Robin Beck. Γενικά ένα concept άλμπουμ με όμορφα “δουλεμένες” συνθέσεις, χωρίς καμία τους να είναι απλά για συμπλήρωμα, που αξίζει κάθε ευρώ της αξίας του…