Η Νορβηγία κατ’ εμέ δικαίως και επάξια είναι μια από τις πιο αξιόλογες μουσικά χώρες παγκοσμίως. Η κουλτούρα αν θες, η διαπαιδαγώγηση, όπως και να έχει, βγάζει σε συνεχή παραγωγή απίθανους μουσικούς και μοναδικά άλμπουμ.
Στην περίπτωση του Rhys Marsh, τα πράγματα είναι λιγάκι διαφορετικά. Έχουμε μοναδικά στο είδος άλμπουμ που βγαίνουν από την χώρα χωρίς ο ίδιος να είναι Νορβηγός. Από το Λονδίνο στο Τρόντχαϊμ και δεν του είναι καθόλου δύσκολο να προσαρμοστεί και η μουσική του καριέρα να εξελιχτεί γρήγορα και πολύ θετικά. Σε σχέσης στοργής κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν οι επαφές μου με τον καλλιτέχνη, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που ασχολούμαι με την δισκογραφία του.
Τον Rhys Marsh τον γνώρισα από το “Dulcima” όπου είχε συνεργασίες με καλλιτέχνες από Wobbler, White Willow, Anetdoten, Anglagard, Jaga Jazzist, Morte Macabre, και από τότε τον ακολουθώ πιστά χωρίς ποτέ να με έχει προδώσει μουσικά. Λίγους μήνες πριν, πάλι εδώ με το “The Blue Hour” και με πιο διαφορετική διάθεση, πιο σκοτεινή, και με συνεργασίες όπως Jaga Jazzist, The National Bank, Emmerhoff And The Melancholy Babies & Pelbo, Susanne Sundfør και Kaizers Orchestra & Magnet.
Μέσα στον Απρίλη έρχεται αυτό. Και ονομάζεται “Trio”, προετοιμάζοντας μας για μια άλλη ανήσυχη δημιουργία του. Εδώ έχουμε να κάνουμε με τρείς και μόνο ανθρώπους που πιστέψτε με είναι ικανοί για πολλούς περισσότερους. Δύο από τα μέλη της ψυχεδελικής κολεκτίβας Flashback Caruso, οι Ole Kristian Malmedal– electric piano, voice και Anders Bjermeland– drums, voice, έρχονται να συμπληρώσουν για άλλη μια φορά τις μουσικές ανησυχίες του Rhys Marsh, ο οποίος αυτήν τη φορά θα αρκεστεί σε κιθάρα και φωνητικά.
Το άλμπουμ βγαίνει από τον ίδιο (Autumnsongs Records) λιτό και απέριττο όπως κάθε δημιουργία του. Στα χρώματα της νοσταλγίας, και κάτω από τους ήχους της Jazz και των ρετρό συναισθημάτων, το φλάουτο της Ketil Vestrum Einarsen (Jaga Jazzist /Motorpsycho) ηχεί ταξιδιάρικο και θα σε μαγέψει. Τύμπανα, κιθάρα και πιάνο, ικανά να μεταδώσουν σε κλασσικές μορφές εγγραφής, τον ενθουσιασμό του Marsh, να αποτυπώσει την ενέργεια των ζωντανών του εμφανίσεων σε αυτό το άλμπουμ. Έτσι μπαίνουν στο studio με κάτι λιγότερο από τα απολύτως απαραίτητα και ξεκινούν να γράφουν και αποτυπώνουν ακριβώς ότι συνέβη κατά την διάρκεια των δύο μόλις ημερών.
Ένα διπλό άλμπουμ με μόλις 8 κομμάτια, ηχογραφημένο σε πραγματικό χρόνο, αλλά σε μεγάλη διάρκεια τα περισσότερα και με το δραματικό και νουάρ στοιχείο να σε περιβάλει. Ο Rhys Marsh, είναι ένας ευαίσθητος καλλιτέχνης. Νομίζεις πως ζει πίσω στον χρόνο και οι μουσικές του ακούγονται ιδανικές για να καλύψουν ταινίες ασπρόμαυρου κινηματογράφου. Ακουστικά λίγο πιο ανάλαφρος σε αυτό το άλμπουμ, υποσχέσεις για πιο χαλαρή διάθεση, αυτοσχεδιασμοί στο καλύτερο τους, και ένας Marsh, που το ύφος και το στυλ του τον κάνουν μοναδικό.
Highlight το “Watch The Sky Fall” ολοκαίνουργιο instrumental κομμάτι, 10λεπτο, για χωρίς τερματισμό ταξίδια, όπως και το “The Movements Of Our Last Farewell”, με έκαναν για άλλη μια φορά να διαπιστώσω πόσο απλά μπορείς να γράψεις άμα έχεις έμπνευση, γνώση και άξιους συνεργάτες. Για όλους εκείνους που γνωρίζουν τον Rhys Marsh σαν καλλιτέχνη, για εκείνους που ψάχνουν κάτι διαφορετικό, ποιοτικό και ατμοσφαιρικό, με την απλότητα και την ευαισθησία του, μην διστάσετε στιγμή. Το άλμπουμ είναι έξοχο.
696