Από πότε παίζουν post black στη Λατινική Αμερική ρε παιδιά;
Η αλήθεια είναι πως συνήθως ό,τι έρχεται από τη συγκεκριμένη σκηνή, αφορά ή κλασσικές heavy/power κυκλοφορίες ή ακραίο metal παιγμένο στα… “άκρα” του. Να όμως που οι προερχόμενοι από το Santiago της Χιλής Lascar και συγκεκριμένα ο Gabriel Hugo που βρίσκεται πίσω από αυτό το όνομα, την είδε πιο μελωδικά, άκουσε πολύ Agalloch και ξεκινάει επίσημη δισκογραφία με το “Absence”.
Αν ήμασταν 15-20 χρόνια πριν, που αγοράζαμε δίσκους από το εξώφυλλο και μόνο, το album θα είχε αποκτηθεί σίγουρα. Μιλάμε για cover που σε προϊδεάζει απόλυτα για το τι θα ακολουθήσει. Το “Atlas” που ανοίγει το δίσκο, ξεκινάει με μια μελωδική, υποτονική μίξη synth με ακουστική κιθάρα μέχρι να έρθει το tremolo riffing και τα ουρλιαχτά φωνητικά. Οι ήχοι είναι δραματικοί, ικανοί να σε “πληγώσουν” και το μοναδικό μεγάλο αρνητικό είναι ο ήχος των drums, που ακόμα και ας μην υπάρχει δυνατότητα για φυσικό drummer, θεωρώ πως θα μπορούσε να γίνει καλύτερη δουλειά.
Βέβαια αυτό το μοναδικό αρνητικό ισχύει όσο είμαστε στο πρώτο τραγούδι. Γιατί από τη στιγμή που ξεκινάει το επόμενο “Wilderness”, μπαίνει άλλο ένα δεδομένο στο τραπέζι. Λίγο πιο έντονος ρυθμός αλλά ακριβώς ίδια αίσθηση. Όμοιες δομές, όμοιες αλλαγές. Και όταν μπαίνουν τα “Regions Of Light” και “Last Sea”… Πάλι τα ίδια. Ωραία, συναισθηματικά έντονα riff, φωνητικά απόλυτα ταιριαστά, πληγωμένη ατμόσφαιρα αλλά καμία πραγματική εναλλαγή. Και δε μιλάω για εναλλαγή σε αργούς ή γρήγορους ρυθμούς. Μιλάω για ουσιαστικές διαφοροποιήσεις που θα σε οδηγήσουν στο να ακούσεις το δίσκο ξανά και ξανά.
Το “Absence” είναι μια ιδανική συντροφιά για background σε στιγμή κάποιας άλλης ενασχόλησης, ώστε να παίζει κάτι που θα σου χαϊδεύει μελωδικά τα αυτιά χωρίς να απαιτεί το 100% της προσοχής σου. Από εκεί και πέρα χρειάζεται σαφώς μεγαλύτερη έμφαση στη σύνθεση ώστε να μιλήσουμε για τους Lascar όπως μιλάμε για αναγνωρισμένες μπάντες του χώρου.
ΥΓ. Στη digipack έκδοση περιλαμβάνεται και το demo “Depths” του 2015.Τρία ακόμα τραγούδια με ίδια αισθητική και ακόμα χειρότερο ήχο.
583