Όταν πριν από σχεδόν τρείς δεκαετίες η παρέα του Marky Edelmann δημιούργησε τους Coroner, ο ήχος ενός απ’ τα πλέον αγαπημένα thrash σχήματα των 90s θα περνούσε απαρατήρητος, ειδικά εκτός της Γηραιάς ηπείρου. Έτσι κατέληξαν ως κινούμενο support act για τη τώρα διαλυμένη μπάντα του Gabriel Fischer, τους Celtic Frost.
Όλα αυτά μέχρι το 1986 όταν ο Fischer ηχογράφησε τα φωνητικά για το πρώτο demo των Coroner. Στο συγκεκριμένο demo, το οποίο παρεμπιπτόντως υπάρχει σε πολύ περιορισμένο αριθμό κασετών, υπάρχουν τρία τραγούδια και ένα instrumental κομμάτι. Τα φωνητικά καθώς και οι συνθέσεις κρίνονται ιδιαίτερα έντονες και απευθύνονται κυρίως στους οπαδούς των Celtic Frost, Toxik και Artillery.
Από αυτό το σημείο της καριέρας τους κι έπειτα οι Coroner μπορούν άνετα να συμπεριληφθούν στη κατηγορία μπαντών που συνεχώς εξέλυσαν τη μουσική τους υπόσταση σε καθ’ όλα ενδιαφέροντες οδούς. Το πρώτο βήμα σ’ αυτή τη διαδρομή αποτελεί το ντεμπούτο album των Ελβετών, αγαπημένο από όλους τους οπαδούς τους, “R.I.P”.
Στα τρία χρόνια που ακολούθησαν του demo τους οι Coroner κυκλοφόρησαν τα τρία πρώτα full-length albums τους συμπεριλαμβάνοντας στον ήχο τους στοιχεία progressive έως και jazz. Στη φάση του δεύτερου δίσκου τους, “Punishment for Decadence”, άρχισαν να γνωρίζουν μια κάποια επιτυχία που τους απέφερε επάξια τον τίτλο ενός απ’ τα καλύτερα ανερχόμενα ονόματα του χώρου.
Ενώ το τρίο των Edelmann, Vetterli και Broder θα μπορούσαν άνετα να θεωρηθεί αρκετά δραστήριο και μόνο απ’ τη συχνότητα των ηχογραφήσεων του στα τέλη των 80s (ειδικότερα αν αναλογιστούμε πως αρχικά δούλευαν απάνω σε επίσημα demos, βλέπε “R.I.P Demo” και “Punishment for Decadence”), η νέα δεκαετία βρίσκει το group με τρία επιτυχημένα singles και σίγουρα με ένα γρήγορα αυξανόμενο κοινό.
Ακολουθεί το τέταρτο album τους, το περισσότερο progressive “Mental Vortex”. Η παραγωγή του σχήματος είναι αυτή που έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση χάρη στη βελτίωση της απ’ τα προηγούμενα τρία LPs των Coroner. Οι Ελβετοί χρησιμοποίησαν ηχητικά δείγματα απ’ τα κινηματογραφικά films “Moonstruck” και “Hellbound: Hellraiser 2” για τα samples του δίσκου ενώ για την εισαγωγή του κομματιού “Divine Step” το “Emergency Room Intro” της ταινίας Reaminator.
Σε αυτή τη περίοδο, το 1991, οι Coroner περιοδεύουν στην Ευρώπη στο πλευρό των Mekong Delta ενώ επιστρέφουν στην Αμερική με τους Nuclear Assault και Panic. Οι Coroner έχουν μοιραστεί τη σκηνή και με τους Kreator και Sodom.
Το τελευταίο δισκογραφικό κεφάλαιο της Ελβετικής αυτής μπάντας, ως studio full-length, βγήκε στην επιφάνεια τον Απρίλιο του 1993 υπό την ονομασία “Grin”. Ίσως η πιο Industrial προσπάθεια του συγκροτήματος που όμως δεν έφτανε ποιοτικά τα προηγούμενα albums τους. Ήταν όμως η απόλυτα δικαιολογημένη συνέχεια του “Mental Vortex” τόσο στην εξέλιξη του ήχου των Coroner, όσο και στη παραγωγή η οποία για δεύτερη συνεχόμενη φορά προκάλεσε εκπλήξεις.
Η τελευταία περιοδεία του συγκροτήματος κατά το 1994 ήταν το αντίο στους πολυάριθμους οπαδούς τους που θα παρακαλούσαν για ένα reunion για τα επόμενα τουλάχιστον 15 έτη. Η τελευταία σημαντική κίνηση στα ράφια των δισκοπωλείων απ’ το συγκρότημα ήταν η ομώνυμη συλλογή best of κομματιών τους το 1995 με συλλογή ακυκλοφόρητων κομματιών στη περίοδο ’85-’95 να ακολουθεί σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Τον Ιούνιο του 2010 οι Coroner πραγματοποίησαν επιτέλους το reunion που αρνιόντουσαν τα τελευταία χρόνια. Η σπουδαία αυτή επανασύνδεση πραγματοποιήθηκε χωρίς συγκεκριμένα σχέδια από τη μπάντα, όπως παραδείγματος χάριν η δημιουργία ενός νέου δίσκου, πέρα απ’ την επιστροφή τους στον “δρόμο” για live εμφανίσεις.
Αυτό το γεγονός στέκεται και σαν αφορμή για την πρώτη επίσκεψη των Coroner στη χώρα μας, το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου στο Gagarin205 της Αθήνας. Μαζί τους ως supporting acts θα εμφανιστούν οι Rex Mundi, Released Anger και Acid Earth.
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους Coroner:
- Το intro του κομματιού “Totentanz” είναι διασκευή μιας bourrée (Γαλλικός χορός του 17ου αιώνα) από τον συνθέτη Robert De Visée.
- Το τελευταίο κομμάτι του “Punishment for Decadence”, “Purple Haze”, αποτελεί διασκευή στον Jimi Hendrix που αρχικά συμπεριλήφθηκε σαν B-Side στο single “Masked Jackal”.
- Τους στίχους του “Why it Hurts” ανέλαβε ο Mark Ain.
- Το εξώφυλλο του “Mental Vortex” είναι επεξεργασμένη φωτογραφία του Anthony Perkins στον ρόλο του Norman Bates στο film Psycho του Alfred Hitchcock που προβλήθηκε το 1960.
- Οι technical death Πολωνοί Sceptic διασκεύασαν το κομμάτι “Paralyzed, Mesmerized” για το album “Internal Complexity” του 2005.
- Τα samples του “Gliding Above While Being Below” προέρχονται απ’ τη ταινία Altered States του 1980.
Το όγδοο κομμάτι της συλλογής “Coroner”, “Der Mussolini”, είναι διασκευή από D.A.F.