SOEN

INTERVIEW

Οι Soen είναι ένα συγκρότημα που πλέον μετρά πάνω από δέκα χρόνια ζωής. Δεν τα λες και λίγα!

Ξεκίνησαν ως ένα super group με πρώην μέλη των Opeth, Death και Willowtree, που έγινε αποδεκτό με hype, έλαβε κριτικές του ύψους και του βάθους, ενώ ατύχησε να αντιμετωπιστεί και ως αναμάσημα μουσικών ιδεών και απομίμησης των Opeth και των Tool. Όμως, αργά και σταθερά, κατόρθωσαν να βρουν τα πατήματά τους και να συγκροτήσουν τον δικό τους ήχο, ώσπου έγιναν ένα αναγνωρισμένο όνομα και εκπρόσωποι του σύγχρονου progressive metal με ανεπιτήδευτο και μελαγχολικό χαρακτήρα. Στην Ελλάδα έχουν φανατικό κοινό που τους αγαπά και τους στηρίζει, κι ας υπάρχουν φωνές που τους χαρακτηρίζουν «το metal αντίστοιχο του έντεχνου». Στο πλαίσιο της Imperial European Tour 2022, θα έχουμε την ευκαιρία να τους δούμε στις 26 και 27 του Μάη σε Θεσσαλονίκη (Principal Club Theater) και Αθήνα (Gagarin 205 Live Music Space) αντίστοιχα. Με αφορμή τις επερχόμενες εμφανίσεις τους, πραγματοποιήσαμε μια συνέντευξη με τους Soen. Διαβάστε αμέσως παρακάτω τι μας είπαν και κάντε το απαραίτητο ζέσταμα.

Γεια σας! Σας ευχαριστώ εκ μέρους του rockway.gr για τον χρόνο που αφιερώνετε σε αυτήν τη συνέντευξη. Ας ξεκινήσουμε ως εξής. Ο κορονοϊός ταρακούνησε συθέμελα όλο τον κόσμο. Τους Soen πώς τους επηρέασε η πανδημία; Τι σας έδωσε κουράγιο να συνεχίσετε εν μέσω αυτής της δύσκολης περιόδου και της ψυχοπλακωτικής κατάστασης;
Η πανδημία, σαφώς, σήμανε μια παύση στη διεξαγωγή συναυλιών, και αυτό ήταν οπωσδήποτε ένα μεγάλο πλήγμα. Είχαμε ξεκινήσει την περιοδεία μας στη Λατινική Αμερική και είχαμε κάνει μερικές πολύ επιτυχημένες και εξαιρετικές εμφανίσεις στο Μεξικό. Μετά, όμως, όταν μαθεύτηκαν τα νέα για τον ιό, χρειάστηκε να επιστρέψουμε εσπευσμένα και να αναβάλουμε την υπόλοιπη περιοδεία. Η κατάσταση ήταν απαίσια, αλλά ξέραμε πως έπρεπε, με κάποιον τρόπο, να παραμείνουμε δημιουργικοί. Έτσι, βρήκαμε χρόνο να γράψουμε το “Imperial”. Συνεπώς, αυτός ο δίσκος ήταν για εμάς μια αχτίδα φωτός εν μέσω αυτής της κατά τ’ άλλα δυσμενούς κατάστασης.

Δεδομένου ότι η progressive metal μουσική καλύπτει ένα ευρύ υφολογικό φάσμα, από υπέρμετρα τεχνικές εκτελέσεις έως πειραματισμούς που παντρεύουν είδη και συνθετικές προσεγγίσεις που αψηφούν τις νόρμες, πού ακριβώς θα λέγατε ότι τοποθετούνται οι Soen; Ποια είναι η δική σας εκδοχή του progressive metal;
Πιστεύουμε ότι μετά βίας χωράμε στο progressive metal όπως είναι στις μέρες μας. Προτιμάμε να θεωρούμε ότι είμαστε απλά μια metal μπάντα, αλλά έχουμε προοδευτικά στοιχεία, ασφαλώς. Πολλά συγκροτήματα τους είδους επικεντρώνονται σε τεχνικά χαρακτηριστικά· ασυνήθιστα μέτρα, αλλαγές τόνων, διευρυμένες τεχνικές. Εμείς, όμως, εστιάζουμε στα τραγούδια. Όλα τα παραπάνω είναι ανούσια αν τα τραγούδια δεν καταφέρνουν να έχουν την επίδραση που σκοπεύουμε να έχουν.

Καθένας από τους δίσκους σας είναι ένα μεγάλο βήμα μπροστά στην εξέλιξη του συγκροτήματος. Επιτρέψτε μου να πω, όμως, ότι το “Imperial” είναι το album με το οποίο καταφέρατε να καθορίσετε τη δική σας μουσική ταυτότητα. Στην επόμενη δουλειά σας, σκοπεύετε να επεξεργαστείτε περαιτέρω αυτήν τη συνταγή ή θα εξερευνήσετε καινούργιες περιοχές;
Πολύς κόσμος έχει αυτήν την άποψη και για το “Imperial” και για το “Lotus”. Οπότε, πρέπει να ισχύει σε κάποιον βαθμό. Εμείς το βλέπουμε σαν τη φυσική εξέλιξη του συγκροτήματος και αυτό που κάνουμε μας ευχαριστεί και έχει για εμάς το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι Soen είχαν πολλές αλλαγές μελών στο παρελθόν, αλλά ελπίζουμε ότι η τωρινή μας σύσταση θα παραμείνει ως έχει για πολλά ακόμη χρόνια. Η διάρκεια στις τάξεις της μπάντας σίγουρα θα βοηθήσει στην ταυτότητά μας.

-Το μαύρο ερπετό που κοσμεί το εξώφυλλο του “Imperial” είναι μια λιτή αλλά επιβλητική εικόνα. Πώς συνδέεται με τις θεματικές που απαντούν στο album;
Το φίδι είναι ένα ισχυρό σύμβολο δημιουργικότητας, εξέλιξης και αναγέννησης και έχει εξέχουσα θέση στην εικόνα μας από τις απαρχές μας. Θεωρήσαμε ότι ταίριαζε με τα θέματα του album, ιδίως σε ό,τι αφορά την αρνητική χροιά που έχει το σύμβολο του ερπετού. Ήταν η ιδανική εικόνα για το “Imperial”.

Πολλοί στίχοι στο “Imperial” αναδίδουν μια αύρα πολιτικού προβληματισμού. Θα λέγατε ότι, σκοπίμως ή όχι, το “Imperial” κατέληξε ένας πολιτικός δίσκος; Και, αν ναι, ποια είναι η πολιτική ματιά που πρεσβεύει;
Ανέκαθεν οι δίσκοι των Soen περιείχαν πολιτικό προβληματισμό. Ενδέχεται αυτό να είναι πολύ πιο εμφανές στο “Imperial”. Το “Imperial” μεταξύ μας το αποκαλούμε «εφημερίδα των Soen». Είναι ένα ρεπορτάζ για όλα όσα βλέπουμε και ζούμε καθημερινά. Ζητήματα όπως η αδικία και η διαφθορά έχουν ξεφύγει από κάθε έλεγχο και είναι δύσκολο πλέον να γυρνάμε το βλέμμα αλλού. Οπότε, είναι λογικό να διαπερνούν τη στιχουργική δουλειά μας.

-Ο δυσοίωνος ήχος μια σειρήνας πολέμου μάς εισάγει στο “Monarch” και έπειτα ο Joel τραγουδά “When the eyes of war set their sight on the dissident land”. Αυτήν τη στιγμή, η Ρωσία και η Ουκρανία βρίσκονται σε πόλεμο, και οι συνέπειες είναι αισθητές σε όλη την ήπειρο. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας τις σκέψεις σας επ’ αυτού;
Είναι πραγματικά φρικτό αυτό που συμβαίνει ανάμεσα στη Ρωσία και την Ουκρανία. Ο μπασίστας μας, ο Zlatovar, κατάγεται από την Ουκρανία και ήταν ήδη μέλος μας όσο συνέβαιναν όλα αυτά. Είναι παράλογο. Είναι βαρβαρότητα. Είναι αυτό που προκύπτει όταν παράφρονες έχουν υπό τον έλεγχο τους τα ΜΜΕ, τους μηχανισμούς προπαγάνδας και, φυσικά, τον στρατό. Μας χαροποιεί που βλέπουμε ότι πολλοί άνθρωποι προστρέχουν να βοηθήσουν την Ουκρανία. Όμως, η φρίκη δεν έχει τέλος, και μένει μονάχα να ελπίζουμε ότι δεν θα κρατήσει για πολύ ακόμα.

Ας επιστρέψουμε σε λιγότερο θλιβερά θέματα τώρα. Τον περασμένο Φλεβάρη, έγινε μια ξεχωριστή συναυλία στα θρυλικά Atlantis Grammofon Studios της Στοκχόλμης, όπου οι Soen ερμήνευσαν τραγούδια τους δοκιμάζοντας διαφορετικές ενορχηστρώσεις. Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα και πώς ήταν η εμπειρία;
Σκεφτόμασταν εδώ και αρκετό καιρό ότι στη μουσική μας θα ταίριαζε ένας άλλος χαρακτήρας. Οπότε, είπαμε να μη μείνουμε στα λόγια και να ετοιμάσουμε κάτι ξεχωριστό για τους οπαδούς μας. Θέλαμε να το κάνουμε και νωρίτερα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά δεν μας το επέτρεψαν οι περιορισμοί και οι απαγορεύσεις στα σύνορα. Πάνω που ολοκληρωνόταν μια κατά το ήμισυ αποτυχημένη ευρωπαϊκή περιοδεία, είπαμε να δούμε μήπως θα ήμασταν όλοι διαθέσιμοι για να γίνει κάτι τέτοιο και, ως εκ θαύματος, όλα πήγαν καλά. Η εμπειρία ήταν απίθανη για όλους όσοι ενεπλάκησαν και μας έχουν μείνει οι καλύτερες αναμνήσεις.

Τσεκάροντας τις setlists από το λατινοαμερικανικό σκέλος της περιοδείας σας, το μάτι μου έπεσε σε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες διασκευές. Αναρωτήθηκα, λοιπόν, γιατί οι Soen επέλεξαν τις συγκεκριμένες συνθέσεις των Pink Floyd και των Slipknot.
Τη διασκευή στο “Snuff” των Slipknot τη δοκιμάσαμε στη συναυλία στα Atlantis Grammofon και θεωρήσαμε ότι θα ήταν ωραία να την εντάξουμε στο συναυλιακό ρεπερτόριό μας, επειδή ο Joel μπορεί να το τραγουδήσει πολύ καλά. Έχει αυτό το συναισθηματικό, μπαλαντοειδές ύφος που ταιριάζει γάντι στο στιλ των Soen. Όσον αφορά τους Pink Floyd, πολλοί από εμάς είμαστε μεγάλοι θαυμαστές τους, και το συγκρότημα κουβαλά πολλές επιρροές από τη μουσική τους. Οι διασκευές στα “Hey You” και “Wish You Were Here” προέκυψαν αβίαστα, λοιπόν. Επιπλέον, τις απολαμβάνει πάρα πολύ και το κοινό!

Οι Soen θα επισκεφτούν την Ελλάδα αυτόν τον Μάιο για δύο συναυλίες. Τι να περιμένουν οι οπαδοί σας εδώ; Επίσης, έχετε κάποια άξια αναφοράς ανάμνηση από τις προηγούμενες εμφανίσεις σας στη χώρα μας;
Να είστε σίγουροι και σίγουρες ότι θα απολαύσετε μια συναυλία καλύτερη από τις προηγούμενες. Κάνουμε το παν ώστε να βελτιώνουμε τις συναυλίες και τη ζωντανή απόδοσή μας κάθε χρόνο που περνά. Μας αρέσει πολύ να παίζουμε στην Ελλάδα. Τύχαμε καλής υποδοχής από το ελληνικό κοινό ήδη από τα πρώιμα χρόνια μας και είναι από τα καλύτερα κοινά. Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα σας δούμε ξανά σύντομα!

Official page: https://soenmusic.com/
Facebook: https://www.facebook.com/SoenMusic
Instagram: https://www.instagram.com/soenmusic/

419
About Πέτρος Μπεϊμανάβης 67 Articles
Ευαίσθητος, αυτοκαταστροφικός, ονειροπόλος, κυκλοθυμικός Ιχθύς, με ωροσκόπο Παρθένο, Σελήνη στον Υδροχόο, αλλά δεν πιστεύω στα ζώδια, αισθάνομαι ότι έχω γεννηθεί κάτω από το άστρο του 2112, με τεχνητές ωδίνες που προκάλεσε ο εναρκτήριος μπάσος ήχος του “Tom Sawyer”. Στον δρόμο, γυρνάω το κεφάλι μου αν πιάσει το αφτί μου κάτι από τα παρακάτω: Πέτρο, Images and Words, Warrel Dane, Morbid Angel, Bergman, Kundera, Chick Corea, Sarah Kane, σοκολάτα, “Μιλάμε για πολύ meta- φάσæ” και “Κατ’ αρχήν…”.