REVOCATION: “Netherheaven”

ALBUM

Είδος: Death metal
Εταιρεία: Metal Blade Records
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 9 Σεπτεμβρίου 2022

Παίρνω στα χέρια μου αυτό το promo υλικό και ευθύς εξαρχής είμαι προκατειλημμένος θετικά, καθώς έχω να κάνω με τρία τινά που εύκολα κάμπτουν τις αντιστάσεις μου: α) Τόπος προέλευσης η Βοστόνη, β) συγκρότημα που παίζει τεχνικό death metal γ) και έχει όνομα με κατάληξη “-ation”. Κολλήματα είναι αυτά. Τι να γίνει τώρα;

Ο λόγος για το όγδοο full-length των Revocation, ένα album που χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να βγει και που καλείται να σταθεί ως επάξιος διάδοχος των εξαιρετικά δυνατών “The Outer Ones” (2018) και “Great Is Our Sin” (2016). Η μπάντα επιστρέφει ως trio, αποτελούμενη από τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της, τον David Davidson (φωνή, κιθάρα), τον Ash Pearson (τύμπανα) και τον Brett Bamberger (μπάσο).

Γρήγορα γίνεται αντιληπτό ότι στο “Netherheaven” οι Revocation θέλησαν να επιδείξουν την πιο «καθαρή» death metal πλευρά τους. Σαφώς και εξακολουθούν να έχουν στοιχεία από thrash και από melo-death, ακόμα υπάρχουν περάσματα με groove και progressive χαρακτήρα. Όμως, σε σχέση με παλιότερα, οι ισορροπίες είναι πειραγμένες.

Αυτό που σίγουρα δεν έχει αλλάξει είναι ότι ο κεντρικός πυλώνας των Revocation παραμένει αυτή η γαμημένα ταλαντούχα riff-ομηχανή που λέγεται David Davidson. Το άτομο μοιάζει να γράφει καταπληκτικά death κιθαριστικά θέματα με απαράμιλλη ευκολία, και απόδειξη για αυτό είναι ολόκληρη η 16ετής πορεία του group.

Ταιριαστή στο αυξητικά death-metal-οβαρές φετινό “Netherheaven” είναι και η στιχουργική δουλειά, που πλασάρει κολασμένη σατανίλα και διαβολικό σκότος αντλώντας επιρροές από τη “Θεία Κωμωδία” του Δάντη, τις φοβερά επιδραστικές horror ιστορίες του “Βασιλιά με τα Κίτρινα” του Robert W. Chambers, αλλά και από μια κριτική ματιά στα κοινωνικά τεκταινόμενα των ΗΠΑ.

Το album είναι τίγκα στις πωρωτικές riff-άρες και στο μανιασμένο drumming, φτιάχνοντας συνθέσεις προορισμένες να σπείρουν το χάος σε συναυλιακό περιβάλλον, αλλά και να προσφέρουν εκτονωτικές ιδιωτικές ακροάσεις υψηλής ενέργειας. Συνολικά, σε συνθετικό επίπεδο, ωστόσο, κάτι φαίνεται να μην έχει πάει πολύ καλά. Το ταλέντο βγάζει μάτι, οι ιδέες είναι καλές από μόνες τους, αλλά με κάποιον τρόπο το “Netherheaven” αποτυγχάνει να σε γραπώσει.
Η πάντα και πανταχού παρούσα fun παράμετρος των Revocation είναι έκδηλη και πάλι, αν και αυτήν τη φορά συχνά μοιάζει να εξαντλείται σε ένα Βρες-Από-Πού-Είναι-Αυτό, όπως συμβαίνει στο ακραία Schuldiner-ικό “Strange and Eternal”.

Να σημειωθεί ότι οι Revocation αφιερώνουν το “Netherheaven” στον μακαρίτη Trevor Scott Strnad, τη φωνή του οποίου ακούμε στο προτελευταίο track “Re-Crucified”, μαζί με το βoθρολάρυγγο του μέγιστου George “Corpsegrinder” Fisher.

Αν ανήκετε στη fanbase των Revocation, είναι must να ακούσετε το “Netherheaven”, αν και ίσως να το βρείτε κάπως λειψό συγκριτικά με παλιότερες, αγαπημένες δουλειές τους. Αν δεν έχετε έρθει ποτέ σε επαφή με το συγκρότημα, αλλά πάντα θέλατε να το κάνετε, καλύτερα να ξεκινήσετε με κάποιον άλλον δίσκο τους.

Official Site: http://www.revocationband.com 
Facebook: http://www.facebook.com/revocation 
Twitter: http://www.twitter.com/revocation 

152
About Πέτρος Μπεϊμανάβης 80 Articles
Ευαίσθητος, αυτοκαταστροφικός, ονειροπόλος, κυκλοθυμικός Ιχθύς, με ωροσκόπο Παρθένο, Σελήνη στον Υδροχόο, αλλά δεν πιστεύω στα ζώδια, αισθάνομαι ότι έχω γεννηθεί κάτω από το άστρο του 2112, με τεχνητές ωδίνες που προκάλεσε ο εναρκτήριος μπάσος ήχος του “Tom Sawyer”. Στον δρόμο, γυρνάω το κεφάλι μου αν πιάσει το αφτί μου κάτι από τα παρακάτω: Πέτρο, Images and Words, Warrel Dane, Morbid Angel, Bergman, Kundera, Chick Corea, Sarah Kane, σοκολάτα, “Μιλάμε για πολύ meta- φάσæ” και “Κατ’ αρχήν…”.