KAUKASUS: “I”

Ακριβώς η στιγμή που έχω ξεκινήσει να γράφω και η ακρόαση του “I” από το νέο σχήμα Kaukasus, με βρίσκει το προτελευταίο κομμάτι το “The Witness” και με παίρνει στα “σημεία”.

Με κάνει ανήμπορη να συνεχίσω και με καθηλώνει ακουστικά. Με μαγεύει παράδοξα και με οδηγεί σε άγνωστες, μυστήριες και μοναχικές διαδρομές ίσως κάπου πολύ μακριά και σε πολύ δύσβατους προορισμούς. Μάης του 2014, στην Σκανδιναβία συμβαίνουν απίστευτοι μουσικοί πειραματισμοί με την σιγουριά και την ιδιομορφία 3 μουσικών που σου υπόσχονται να μην αφήσουν λεπτό που να μην σε συνεπάρουν.

Έχουμε λοιπόν και λέμε. Ketil Vestrum Einarsen (Jaga Jazzist, Motorpsycho), Rhys Marsh (The Autumn Ghost, Opium Cartel) & Mattias Olsson (Änglagård, White Willow). Εδώ θα μπορούσα κάλλιστα να σταματήσω και να σε αφήσω να απολαύσεις το νέο αυτό αριστούργημα. Τι λόγια παραπάνω να χρειαστείς για να πειστείς για την μοναδικότητα του; Ο Καύκασος με το ψηλότερο βουνό του το Έλμπρους (5.642 μέτρα) βρίσκεται στην Ευρασία. Διαδρομές που στην ολότητα τους χρίζονται μοναχικές. KAUKASUS “I”, το νέο γέννημα της Autumnsongs Records, από την Burning Shed. Ιστορική ανασκόπηση για τους 3 δημιουργούς του άλμπουμ δεν θα κάνω. Οι μυημένοι στα ακούσματα των Änglagård, White Willow, Jaga Jazzist, Motorpsycho όσο και των  Autumn Ghost και Opium Cartel του Rhys Marsh θα καταλάβουν με την πρώτη πως αυτό το άλμπουμ ήρθε και να τους δώσει άλλο ένα μοναδικό μουσικό θησαυρό στην δισκοθήκη τους. Δεν θα σου αφήσει κανένα περιθώριο αφηρημάδας ή σκέψης, θα σε αρπάξει κιόλας με το ξεκίνημα καθώς το “The Ending Of The Open Sky” θα σε συγκλονίσει στην κυριολεξία.

“Dark, Nordic progressive rock, with excursions into kraut & art rock” διαβάζω στο promo και δεν θα αλλάξω λέξη από αυτό, δεν θα μπορούσε κανένας άλλος όρος να το περιγράψει πιο αληθινά. 7 κομμάτια στο σύνολο με ολική διάρκεια στα 47.22’. Ναι, λίγο… το ξέρω αλλά η αναμονή (ίσως) ενός KAUKASUS“II”, κάνει τις progressive ανησυχίες σου να ηχούν πιο έντονα και από το “The Skies Give Meaning” τους έτσι; Στιλιστικά αν θέλει κάποιος να κάνει αναφορές, θα μπορούσε να φέρει στο νου του μπάντες όπως οι: Japan, Genesis, Can, Brian Eno και Peter Gabriel. Στο ντεμπούτο αυτό άλμπουμ, χαρακτηριστικά και των 3 αυτών μουσικών μπορείς να νιώσεις. Την ιδιόμορφη και δραματική σε ύφος φωνή του Rhys Marsh, τον δυναμισμό στο drumming και στις Mellotron αναφορές από τον Mattias Olsson, όπως και τα εκπληκτικά πνευστά – τα οποία δεν είναι και λίγα, από φλάουτα, μέχρι φιδίσιου τύπου ξύλινα πνευστά – του Ketil Vestrum Einarsen, ήχοι πραγματικά απόμακροι, μουσική για τον δικό σου μακρινό προορισμό. Από τα 7 αυτά κομμάτια, δύσκολο πολύ τι να ξεχωρίσω. Μπορώ όμως να πω το “Starlit Motion” το οποίο είναι instrumental και είναι στην κυριολεξία σουντρακικό. Το “The Witness”, μελαγχολικό και απαλό, το “The Skies Give Meaning” σκοτεινό, πειραματικό και προοδευτικό. Όλα όμως έχουν την σφραγίδα των 3 αυτών μεγάλων δημιουργών. Εύχομαι πραγματικά μια καλή ακρόαση και ένα υπέροχο ταξίδι.

“Here we stand, here we stand. Caught up in lights, on broken land. Pulling fast in something real, and stepping from what used to be. The ending of the open sky, a world we knew, the gift so bright. Erase the day, the passing lights, and seek the night, and fading signs.”

1029