AENAON

7 χρόνια μετά το πρώτο του demo, το κτήνος AENAON από τη Θεσσαλονίκη, κυκλοφορεί το δεύτερο full length αριστούργημα του μέσω της εταιρίας code666 και είναι έτοιμο να καταβροχθήσει κάθε εμπόδιο προς την επιτυχία. Εντυπωσιασμένος από το άκουσμα του “Extance”, o Δημήτρης Μαρσέλος αποφάσισε να μιλήσει με τη φωνή των Aenaon, Astrous, εν όψει εμφάνισης της μπάντας με τους Watain, την Παρασκευή 4 Απριλίου στο Κύτταρο, αλλά και τη σύμπραξη τους με τους Mahakala τον ερχόμενο Μάιο στη Θεσσαλονίκη.

Καλησπέρα και σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου! Πρώτα απ’ όλα, συγχαρητήρια για το εκπληκτικό νέο album “Extance”. Πως το έχει υποδεχτεί η οικουμένη;
Καλησπέρα και σε σένα Δημήτρη. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Μέχρι τώρα τα πράγματα πάνε πάρα πολύ καλά. Η ανταπόκριση τόσο του τύπου, όσο και του κόσμου είναι ένθερμη και αυτό δεν μπορεί παρά να μας κάνει χαρούμενους για τη κατάληξη αυτού του μουσικού ταξιδιού που ονομάζεται “Extance”.

H παραγωγή είναι υποδειγματική και το mastering από χέρια ειδικού. Πες μας δυο λόγια για την συνεργασία με τον Tom Kvålsvoll. Είστε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα της δουλειάς του;
Με τον Tom Kvålsvoll συνεργαζόμαστε από το 2010. Είναι μια προσωπικότητα που με τη δουλειά του λίγο πολύ έχει κατευθύνει την εξέλιξη στον ήχο του black metal. Με το πέρασμα του χρόνου κι εμείς αλλά και ο Tom μάθαμε πως να συνεργαζόμαστε ομαλά και να καταλαβαίνει ο ένας το όραμα του άλλου. Δεν ξέρω εάν η παραγωγή του “Extance” είναι η καλύτερη που θα μπορούσε να γίνει, γνωρίζω όμως πως έχει χαρακτήρα και δικό της ύφος, κάτι που θέλαμε εξ αρχής. Επομένως δεν μπορούμε παρά να δηλώνουμε περισσότερο από ικανοποιημένοι για το αποτέλεσμα.

To album από το ξεκίνημα του μου θύμισε συναισθήματα που μου είχαν δημιουργηθεί όταν άκουσα πρώτη φορά το “Principles…” των Cradle of Filth και το “Satanic Art EP” των Dodheimsgard. Πιστεύω πως η επιτυχία του είναι πως σπάει τα στεγανά του είδους. Πως αποφασίσατε να χρησιμοποιήσετε σαξόφωνο στο “Extance”;
Το να συγκρίνει κανείς το “Extance” με τους δίσκους που προανέφερες είναι μεγάλη υπόθεση και φυσικά μεγάλη μου χαρά, εάν έχουμε καταφέρει κάτι τέτοιο. Όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε στη σύνθεση του δίσκου, βάλαμε μόνο ένα κανόνα κι αυτός ήταν να μην υπάρχουν κανόνες. Δεν σκεφτήκαμε ποτέ να ακουστούμε στο τάδε σημείο σκοτεινοί, πειραματικοί ή οτιδήποτε άλλο. Αφήσαμε την ίδια τη μουσική να μας κατευθύνει αν και αυτό πολλές φορές δεν ήταν και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο. Σίγουρα το να χρησιμοποιήσουμε σαξόφωνο δεν είναι καμιά τρελή καινοτομία. Το κάνουν πολλές μπάντες στο χώρο του black metal εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η ιδιαιτερότητα όμως του “Extance” πιστεύω πως έγκειται στην ενορχήστρωση και στο χτίσιμο διαφορετικών και ετερόκλητων ηχοτοπίων. Είναι ένας δίσκος που πρέπει να ακουστεί στο σύνολο του και όχι αποσπασματικά. Δεν είναι τα δύο – τρία τραγούδια που διεκδικούν τη προσοχή του ακροατή, αλλά ένα έργο που ξετυλίγεται σταδιακά και δίνει όλο και νέα ερεθίσματα σε κάθε τραγούδι.

Αέναον. Είναι κάτι το αστείρευτο η μουσική;
Η μουσική όπως και η τέχνη κατ’ επέκταση δεν έχει όρια. Είναι άπειρη κι ανεξάντλητη.

Τι ακριβώς σημαίνει ”Extance”; Υπάρχει κάποια κεντρική ιδέα που συνοδεύει το album;
Ο τίτλος προσδιορίζει την έννοια του ανθρώπου σαν κάτι εφήμερο και αναλώσιμο. Περιγράφει την παθητική συμπεριφορά απέναντι στον εαυτό του και στην κοινωνία. Συγκεκριμένο concept δεν υπάρχει. Υπάρχουν όμως έννοιες / ιδέες σε κάθε κομμάτι που συνδέονται όλες στο τέλος κάτω από ένα ανθρωποκεντρικό πρίσμα.

Στο κομμάτι “Α treatise on the Madness of God” ακούγεται ένα απόσπασμα από τη ταινία του Σουηδού Ingmar Bergman “Η έβδομη σφραγίδα”, όπου ο ιππότης θέτει υπό αμφισβήτηση την ύπαρξη του Θεού. Τι πραγματεύεται αυτό το κομμάτι;
Σε ευχαριστώ που το επισήμανες! Η μουσική των Aenaon όσο και η θεματολογία τους πολλές φορές αντλεί ερεθίσματα από τον κινηματογράφο. Για αυτό και ίσως ο ήχος μας δεν είναι αποκλειστικά “evil” αλλά δημιουργεί διαφορετικά συναισθήματα, όπως κάνουν και οι ταινίες δηλαδή. Το συγκεκριμένο κομμάτι ουσιαστικά εμπαίζει την ίδια την ύπαρξη του θεού μέσα από surreal εικόνες που εάν τις αναλύσει κανείς λίγο περισσότερο θα διαπιστώσει πως περιγράφει το ρου της ιστορίας του ανθρώπου που έχει ποτιστεί με πολέμους, μίσος, απιστία κι αίμα. Έτσι λοιπόν θεωρήσαμε ιδανικό το εισαγωγικό μέρος του κομματιού να αρχίζει με το συγκεκριμένο απόσπασμα.

Η φωνή σου είναι ιδανική για τη μουσική αυτή. Είναι πολύ επιζήμιο να χρησιμοποιείς με αυτό τον τρόπο τις φωνητικές σου χορδές ή υπάρχει τελικά ένας τρόπος για να το κάνεις χωρίς μεγάλες επιπτώσεις;
Εφόσον μάθεις τα όρια του εαυτού σου και μπορείς να διαχειρίζεσαι τον οργανισμό σου χωρίς να τον φτάνεις στα άκρα, θα έλεγα πως όχι.

Ωραίες συμμετοχές κάνουν ακόμα πιο ελκυστικό το “Extance” και ένα από τα ομορφότερα κομμάτια του album, “Funeral Blues” το ερμηνέυει η Τάνια (Universe217). Πως ήταν να έχεις κόσμο στο studio και να συνεργάζεσαι με τόσο καλούς μουσικούς;
Συγκεκριμένα με τη Τάνια, που έκανε μια εκπληκτική ερμηνεία, η ηχογράφηση έγινε χωρίς να είμαστε στο studio μαζί της. Η μεγαλύτερη αιτία για αυτό ήταν η χιλιομετρική απόσταση που μας χωρίζει, όμως και να ήμασταν εκεί δεν θα υπήρχε καμία παρέμβαση. Όταν ζητάμε από κάποιο μουσικό να μας τιμήσει με τη συμμετοχή του, το κάνουμε γιατί έχουμε μεν οραματιστεί το συγκεκριμένο κομμάτι με τη φωνή του, σεβόμαστε τη προσωπικότητα του δε και δεν δίνουμε εντολές. Προσφέρουμε την μουσική και τους στίχους και είναι στη δική τους διάθεση το πως θα επιλέξουν να ερμηνεύσουν το μέρος τους. Όπως και να χει το “Extance” φιλοξενεί πολλούς μουσικούς του χώρου και όχι μόνο.

Το χεράκι του στο album έβαλε και ο Χάρης από Hail Spirit Noir, οι οποίοι επίσης κυκλοφόρησαν πρόσφατα ένα πολύ δυνατό album! Το έχεις ακούσει;
Το “Oi Magoi” το ‘χα ακούσει πριν κυκλοφορήσει εξαιτίας της στενής επαφής μου με τον Χάρη. Πρόκειται για έναν πραγματικά καλό δίσκο που είμαι σίγουρος πως η αξία του θα μείνει αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου. To ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση είναι πως “Oi Magoi”  και το “Extance”, όχι μόνο κυκλοφόρησαν την ίδια μέρα και από την ίδια εταιρεία, αλλά ο Χάρης συμμετέχει στο Extance παίζοντας κάποια πλήκτρα, ενώ εγώ στο Oi Magoi αναλαμβάνοντας το artwork και layout του δίσκου.

Πιστεύεις ότι έχει αλλάξει στην κοινωνία μας κάτι τα τελευταία 20 χρόνια ή κάποιοι ακόμα μας βλέπουν ως οπαδούς του κακού Σατανά;
Όχι, πιστεύω πως οι άνθρωποι πλέον είναι ανοιχτόμυαλοι και αντιλαμβάνονται το διαφορετικό. Αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Φυσικά η πλειονότητα του κόσμου στην Ελλάδα δεν ασχολείται με αυτή τη μουσική, αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν είναι τροχοπέδη για αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν.

Συναυλία με Watain για αρχή την Παρασκευή 4 Απριλίου στο Κύτταρο. Οι Watain είναι μια από τις σημαντικότερες μπάντες του είδους αυτή τη στιγμή. Είναι σημαντικό για εσάς να παίζετε με μπάντες που έχουν περισσότερες ώρες στο σανίδι;
Είναι αυτονόητο πως όταν μοιράζεσαι την ίδια σκηνή με μουσικούς που μετράνε χρόνια στο ενεργητικό τους κι έχουν καταφέρει αξιοθαύμαστα πράγματα στη μουσική, αποκτάς περισσότερη εμπειρία.

Έπειτα έχει και συναυλία στη Θεσσαλονίκη με Mahakala. Η ελληνική σκηνή έχει ανεβάσει ρυθμούς τελευταία χρόνια και γίνονται πολύ σημαντικές προσπάθειες. Τι πιστεύεις ότι λείπει έτσι ώστε να αναγνωριστεί η προσπάθεια αυτή από το σύνολο των ανθρώπων στη χώρα μας;
Η συναυλία στη Θεσσαλονίκη με Agnes Vein και Mahakala είναι στις 18 Μαΐου. Μία μέρα πριν παίζουμε στη Λάρισα με Kawir, Disolvo Animus και Death Herald. Δεν νομίζω πως λείπει κάτι από τον κόσμο για να αντιληφθεί πως υπάρχουν σοβαρές μπάντες που παράγουν άξιο αναφοράς έργο. Οι μπάντες που αξίζουν τη στήριξη και την αποδοχή του κοινού την έχουν. Νομίζω πως οι μπάντες που αισθάνονται αδικημένες είναι αυτές που πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο.

Ποια είναι τα σχέδια των Aenaon για το κοντινό μέλλον;
Ανασυγκροτούμαστε και δειλά δειλά ξεκινάμε να συνθέτουμε νέο υλικό για το τρίτο μας δίσκο. Μέχρι όμως να ολοκληρωθεί αυτό το σκέλος και να ξεκινήσουν οι ηχογραφήσεις, πιστεύω πως μερικές ακόμη συναυλίες θα ήταν χρήσιμες αν όχι απαραίτητες.

Θα ήθελα για το τέλος να αφιερώσεις κάποιους στίχους στους αναγνώστες του Rockway, καλώντας τους στις συναυλίες σας.
Θα κλείσω με ένα δίστιχο από το “Deathtrip Chronicle”, που ο καθένας μπορεί να το προσαρμόσει με βάση τα δικά του βιώματα… “I am Nothing, I am Everything, I am always more than I feel”

About Δημήτρης Μαρσέλος 1762 Articles
Δέσμιος της μουσικής, είλωτας των συναυλιών, εθισμένος στα σκληρά...riffs, διπολικός μεταξύ metal και hardcore punk, έχει κάνει χρόνια τώρα πολιτιστικό crossover και δεν αρνείται κανένα ιδίωμα της rock που του τη σηκώνει...την τρίχα.