TOURNIQUET: “Gazing at Medusa”

Μετά από ένα διάστημα τεσσάρων ετών και με αλλαγές στην σύνθεση τους, οι Αμερικανοί  κυκλοφορούν το δέκατό τους album, το ενδιαφέρον “Gazing at Medusa”, δίσκο που έχει ως βάση το heavy metal, αλλά με αρκετά progressive αλλά και thrash στοιχεία.

Η αποχώρηση του επί πολλά χρόνια τραγουδιστή της μπάντας Luke Easter, έφερε τους Tourniquet σε κρίσιμο σταυροδρόμι και τους οπαδούς να αναρωτιούνται πώς θα είναι ο καινούριος δίσκος. Έτσι ο αρχηγός του συγκροτήματος και drummer Ted Kirkpatrick, έκανε δύο ηχηρές μεταγραφές για να βοηθήσει τη μπάντα του σε αυτή τη νέα εποχή που διήλθε. Ήρθαν οι Tim “Ripper” Owens (Judas Priest, Iced Earth) στα φωνητικά και Chris Poland (Megadeth, Damn the Machine) στην κιθάρα, με τον Aaron Guerra ( κιθάρα και δεύτερα φωνητικά) να ολοκληρώνει την τετράδα.

Το “Gazing at Medusa”, κυκλοφορεί από την προσωπική εταιρία του Kirkpatrick και έχει χρηματοδοθεί πλήρως από τους οπαδούς της μπάντας. Η διάρκειά του, είναι γύρω στα σαρανταπέντε λεπτά και περιέχει εννιά τραγούδια με το σύνολο των συνθέσεων να υπογράφεται από τον Kirkpatrick, που έχει αναλάβει και το μπάσο, και τους στίχους να μιλάνε, κλασσικά, για κοινωνικά θέματα και χριστιανισμό, με μόνο το εξώφυλλο να εμπνέεται από τον αρχαιοελληνικό μύθο της Μέδουσας.

Στο νέο album, που ακολουθεί την μουσική κατεύθυνση των δύο προηγούμενων δίσκων, η ενορχήστρωση που έχει γίνει είναι εξαιρετική, με τους Tourniquet να παραδίδουν μαθήματα στο πώς να εναλλάζεις μουσικά θέματα μέσα στις συνθέσεις σου. Φοβερό κιθαριστικό δίδυμο έχουν συνθέσει ο Poland με τον Guerra, με τον ήχο των Αμερικάνων να ακούγεται πολύ πιο πλούσιος σε σχέση  με τον προηγούμενο δίσκο το “Onward to Freedom”, λόγω της χρήσης δύο κιθαρών. Το παίξιμο του Kirkpatrick στα τύμπανα είναι καθηλωτικό και δεν είναι τυχαίο ότι συχνά πυκνά βρίσκεται σε λίστες με τους καλύτερους drummers.

Αυτός που χαλάει τον δίσκο και είναι αδιάφορος, είναι ο κύριος Owens. Σε αντίθεση με τον Poland που φαίνεται ότι έχει ενσωματωθεί πλήρως στη μπάντα, ο “Ripper” δεν αποδίδει με βάση τις πραγματικές του δυνατότητες. Κάποιος θα περίμενε ότι ο Owens, μία από τις καλύτερες φωνές στο Metal και με μεγάλη εμπειρία, θα απογείωνε τις συνθέσεις. Αυτό όμως δεν συμβαίνει σε καμία περίπτωση, με το μόνο τραγούδι που ο ίδιος “προσπαθεί”, να είναι το εναρκτήριο “Sinister Scherzo”, ενώ στα υπόλοιπα απλά απαγγέλει τους στίχους.

Ίσως να ήρθε η στιγμή, ο Owens να παρατήσει τα απειρα projects που συμμετέχει και να αφοσιωθεί σε ένα συγκρότημα, γιατί καλά είναι τα χρήματα, αλλά θα πρέπει να κοιτάξει και λίγο την υστεροφημία του. Ας ακούσει κάποιος στις παλιότερες δουλειές με τί πάθος τραγουδούσε (στο “The Glorious Burden” ας πούμε, ή στο “Jugulator”), και ας συγκρίνει με πρόσφατες δουλειές του. Είναι κρίμα πραγματικά για αυτό τον μεγάλο τραγουδιστή, να είναι αυτός που αποτελεί “βάρος” σε ένα συγκρότημα. Πέρα από το εναρκτήριο κομμάτι, αρκετά καλή σύνθεση είναι και το ομώνυμο, στο οποίο συμμετέχει και ο Deen Castronovo (Journey, Revolution Saints) στα φωνητικά, προσδίδοντας μία Hard Rock αύρα στο τραγούδι και διαφοροποιώντας το απο τον υπόλοιπο δίσκο.

Στο “Gazing at Medusa”, υπάρχει καλό υλικό που αξίζει να δώσει κάποιος την προσοχή του, όμως οι Tourniquet έχουν κυκλοφορήσει και καλύτερους δίσκους! Πρέπει ο Kirkpatrick στον επόμενο να προσέξει τις επιλογές του (ειδικά των προσώπων που απαρτίζουν τη μπάντα), αφού το χαρτί του “Ripper” δεν του βγήκε, και να φέρει άτομα που να θέλουν να “ματώσουν τη φανέλα”.



https://tourniquet.net/

Πελοπίδας Χελάς
About Πελοπίδας Χελάς 180 Articles
Γεννημένος τη δεκαετία του 80 έφαγε την πετριά με την σκληρή μουσική όταν στη τρυφερή ηλικία των 10, ένας συμμαθητής του από το σχολείο του έγραψε δυο κασέτες που του άλλαξαν όλη τη ζωή. Στη μια κασέτα ήταν γραμμένο το “The Number of the Beast ” και στην άλλη το “Master of Reality ”. Έκτοτε, η μουσική μπήκε για τα καλά στη ζωή του και μπορεί να έχουν περάσει 30 χρόνια, αλλά η καψούρα του για το metal παραμένει αμείωτη. Επίσης λατρεύει το διάβασμα, παίζει μανιωδώς video games και δεν λέει ποτέ όχι για κανα μονάκι σε κάποιο γήπεδο μπάσκετ.