RANDOMWALK

Μια ανερχόμενη μπάντα στο χώρο της extreme μουσικής σκηνής, είναι και οι Αθηναίοι RandomWalk που κινούνται σε έναν δισυπόστατο χώρο, αναμιγνύοντας τη groovα του death –  με προεκτάσεις – core με τον λυρισμό ηχοτοπίων που εκπορεύονται από το χώρο του ατμοσφαιρικού goth. Οι RandomWalk πρόσφατα κυκλοφόρησαν το τρίτο full length τους “Declaration” και με την ευκαιρία της εμφάνισής τους στο Halloween Fe(a)st το οποίο θα πραγματοποιηθεί στη Death Disco στις 30 Οκτωβρίου, το Rockway.gr επικοινώνησε με τον τραγουδιστή της μπάντας Jean Baptiste για να μάθει πολλά και ενδιαφέροντα από πρώτο χέρι…

Καλησπέρα Jean Baptiste! Πες μου δυο λόγια σχετικά με το ποιοι είναι οι RandomWalk και τι θέλουν από τη ζωή μας τέλος πάντων;
Καλησπέρα κι από εμένα Ιορδάνη και ευχαριστώ το Rockway.gr για την υποστήριξη. Οι RandomWalk όπου να’ ναι κλείνουν εννιά χρόνια δισκογραφικής και συναυλιακής δραστηριότητας. Επιλέξαμε να παράγουμε ένα είδος μουσικής το οποίο θα άφηνε πολύ χώρο για πειραματισμό με άλλα είδη, έτσι ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να μπορούμε να προσεγγίσουμε έστω ένα αυθεντικό αποτέλεσμα. Αυτό το crossover που συμβαίνει είναι, νομίζω, και που δίνει το ενδιαφέρον τελικά στον ήχο των RandomWalk.

Ποιοι οι λόγοι της επιλογής του ονόματός σας; Κάποιο υποβόσκον μήνυμα ή απλά το εύηχόν του;
Η επιλογή του ονόματός μας έγινε από τον τότε keyboardίστα μας Dorian, ο οποίος, ως μαθηματικός, χρησιμοποίησε συμβολικά τις στοχαστικές ανελίξεις που μπορούν να καταλήξουν σε τυχαίο περίπατο (random walk). Πέρα από το θεωρητικό μαθηματικό κομμάτι, για μένα το ίδιο το όνομα διαπερνούσε μια ειρωνεία που ξεκινούσε από τη διαπλοκή των εννοιών της τύχης και της τυχαιότητας με αυτήν της μοίρας και του πεπρωμένου. Και χαίρομαι πολύ που το βρίσκεις εύηχο!

Έχετε ηχογραφήσει δύο δίσκους και πρόσφατα ολοκληρώσατε το νέο σας τρίτο σας full length μέσα σ’ αυτά τα εννιά χρόνια. Αξιολόγησέ μου αυτήν την πορεία και ποιά σημεία θα μπορούσες να θέσεις ως highlights;
Ναι, είναι σαν να βγάζουμε ένα album κάθε δυόμιση – τρία χρόνια, χονδρικά. Απλώς το Declaration καθυστέρησε λίγο περισσότερο από αυτό που υπολογίζαμε. Κακά τα ψέματα, η πορεία είναι ταυτόχρονα γλυκιά και δύσκολη. Η μουσική βιομηχανία μεταλλάσσεται, εκσυγχρονίζεται και σε χρειάζεται συνεχώς ενημερωμένο και ανοιχτό σε νέες τάσεις. Ως μεγάλο highlight για εμάς θα έθετα την ενεργή παρουσία του Waldemar Sorychta σε μια από τις συναυλίες που κάναμε για το “Absolution” (το να κάνεις πρόβες με ένα από τα εφηβικά σου είδωλα είναι πάντα μια επιβράβευση) και σίγουρα το live που είχαμε κάνει στην Αθήνα το 2011 ως support στους Eluveitie.

Έχουν περάσει πέντε χρόνια από το “Absolution” album σας. Ασφαλής καιρός για να βγουν συμπεράσματα. Πως αντιμετωπίστηκε γενικά από τον κόσμο όλον αυτόν τον καιρό;
Κοίτα, το “Absolution” ήταν η φυσική συνέχεια του “Redemption” αλλά με σαφώς μεγαλύτερες δόσεις εσωστρέφειας. Κάποια πιο mid – tempo  κλειστοφοβικά κομμάτια, σίγουρα προβλημάτισαν αυτόν που ήθελε οπωσδήποτε να ξανακούσει το “Redemption” με άλλη παραγωγή. Ωστόσο το album ήταν κατασκευασμένο για να είναι αυτό που είναι. Δηλαδή ένα μαυρόψυχο και απαισιόδοξο σκαλοπάτι – γέφυρα για να χτίσουμε μια ομαλή μετάβαση προς το τρίτο μέρος. Εμπορικά πάντως τα πήγε σχεδόν δύο φορές καλύτερα από το πρώτο μας album.

Με το αναφερόμενο album δώσατε την εικόνα μιας σκοτεινής metal μπάντας, που δύσκολα θα καθόριζε επακριβώς το χαρακτήρα της μουσικής της. Εννοώ ότι με την ίδια ευκολία που κάποιος θα την αποκαλούσε “symphonic” με την ίδια επίσης ευκολία θα μπορούσε να την αποκαλέσει “doοm” ή ακόμη και “death”. Εσείς ποιόν προσδιορισμό θα υιοθετούσατε; Και υπάρχει αλλαγή στο νέο σας υλικό;
Όπως ανέφερα και προηγουμένως αυτό είναι κάτι που το κάνουμε ηθελημένα. Για μένα οι RandomWalk είναι απλά ατμοσφαιρικό metal. Σίγουρα ο ακροατής μπορεί να ανιχνεύσει το death ή το black ή το gothic στοιχείο αλλά αυτά δεν είναι από μόνα τους τα συστατικά. Πολύ αργότερα βέβαια, στην πορεία, ανακαλύψαμε ότι αυτό αποτελεί μέγα σφάλμα για την προώθηση ενός συγκροτήματος ή ενός album αφού οι μεγάλες εταιρείες διανομής μπορούν πολύ πιο εύκολα να προωθήσουν ένα συγκρότημα που μπορεί να συγκαταλεχθεί άμεσα, εύκολα και γρήγορα σε ένα είδος μουσικής. Στο νέο υλικό ο χαρακτήρας της μπάντας είναι εκεί 100%. Και μάλιστα θα έλεγα σε αρκετά πιο ασυμβίβαστο βαθμό.

Μια που θίξαμε το νέο σας album, πες μας μερικά λόγια γι’ αυτό. Και κατ’ αρχάς, η τωρινή σας κατάσταση ποιά είναι; Υπάρχουν αλλαγές στο line up σας; Πες μου δυο λόγια για τους συνεργάτες σου.
Οι RandomWalk αυτή τη στιγμή αποτελούνται από τον Monsieur Nonsense και τον Wartooth στις κιθάρες, τον Constantine στο μπάσο, τον Harry Mason στα τύμπανα και εμένα στις φωνές. Μιλάμε δηλαδή για τρεις αλλαγές σε σχέση με το line-up του Absolution οι οποίες έγιναν σταδιακά και σε εύρος πενταετίας. Και προφανώς δεν θα έλεγα ότι μιλάμε για συνεργάτες, αφού συνδεόμαστε με δεσμούς ισχυρής προσωπικής φιλίας.

Σε τι διαφοροποιείται η μουσική σας σε σχέση με τις προηγούμενες δουλειές σας;
Το πρώτο πράγμα που κάναμε για το Declaration ήταν να καθορίσουμε αυστηρά το πώς θα λειτουργούν τα ορχηστρικά μέρη. Ο Δημήτρης Τσούκας ανέλαβε εξ ολοκλήρου την ενορχήστρωση των συνθέσεων έτσι ώστε ο συνολικός τους κορμός να εκτελείται από μια μεσαίου μεγέθους baroque ορχήστρα δωματίου, δίνοντας έτσι έναν λυρισμό που δύσκολα θα μπορούσε να αποδοθεί από μια μεγάλη και πομπώδη συμφωνική ορχήστρα. Κάθε τι βρήκε το χώρο του πολύ πιο εύκολα μετά από αυτό. Ταυτόχρονα, από στιχουργικής άποψης, κρίναμε απαραίτητο αυτή τη φορά να φτιάξουμε ένα concept album με σαφή υπόθεση, εξέλιξη και ολοκλήρωση.

Συναντήσατε κάποιες ιδιαίτερες δυσκολίες κατά τη δημιουργία του; Αν ναι, με τι είχαν να κάνουν;
Οι δυσκολίες ήρθαν κατά κύριο λόγο όταν φτάσαμε στη διαδικασία της μίξης. Εκεί έπρεπε να καταλήξουμε ξεκάθαρα πια στο τί έπρεπε να “θυσιάσουμε” συχνοτικά για να μην “χαθεί” κάτι άλλο προφανώς πιο ουσιαστικό. Επειδή είχαμε ξαναπεράσει ακριβώς τα ίδια και με τα προηγούμενα albums ήμασταν αρκετά προετοιμασμένοι, αλλά ποτέ δεν είναι εύκολο να σβήνεις ή να “θάβεις” κάτι που έχεις συνθέσει…

Ποιοι έχουν αναλάβει την παραγωγή και το artwork;
Αρχικά, ηχογραφήσαμε τα τύμπανα στα Devasoundz Studios υπό την καθοδήγηση του Foti Benardo (SiXforNinE), ενώ τις κιθάρες και το μπάσο σε δικό μας χώρο υπό το άγρυπνο βλέμμα του Steve Lado (Tardive Dyskinesia). Τα ακουστικά κιθαριστικά μέρη ηχογραφήθηκαν στα Soundflakes Recording Studios από τον John McRis. Τέλος, οι ηχογραφήσεις φωνητικών όπως και η μίξη έγιναν στο Silicon Factory Studio από τον Ηλία Φλάμμο (που ήταν υπεύθυνος για τη μίξη και των προηγούμενών μας albums) ενώ αυτή τη φορά ασχοληθήκαμε εμείς οι ίδιοι με το mastering. Τη φανταστική δουλειά στο artwork ανέλαβε η Neopithecus Illustration.

Η θεματολογία των στίχων με τι ασχολείται; Ποιός είναι ο στιχουργός;
Το Declaration είναι ένα concept album που διηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου που καταφέρνει να φτάσει στη θέωση μόνο και μόνο για να συνειδητοποιήσει τη ματαιότητα του εγχειρήματός του. Περιγράφονται οι ανησυχίες του, οι φιλοδοξίες του, τα πάθη του, στιγμές από το παρελθόν του που καθόρισαν το χαρακτήρα του και καταλήγουμε σε ένα απρόσμενο τέλος που ωστόσο μας αφήνει την αίσθηση της ηθικής δικαίωσης. Την ευθύνη για τους στίχους των RandomWalk, μέχρι στιγμής, έχω αναλάβει εγώ.

Πόσο φιλόδοξοι νιώθετε από το αποτέλεσμα; Σας δικαιώνει; Υπάρχει κάτι που θα αλλάζατε αν υπήρχε χρόνος;
Αυτή, υποθέτω ότι είναι η κατάρα όλων των μουσικών που έχουν ασχοληθεί με την ηχογράφηση και παραγωγή ενός album. Αν υπήρχε χρόνος, και είμαι βέβαιος ότι και οι υπόλοιποι RandomWalk θα συμφωνούσαν μαζί μου, θα ξαναγράφαμε όλο το δίσκο από την αρχή. Και τελικά νομίζω ότι αυτό είναι κάτι υγιές και που δείχνει πρόοδο. Με το τελείωμα της όλης διαδικασίας έχουμε γίνει όλοι τόσο καλύτεροι και τόσο πιο σίγουροι σε αυτό που κάνουμε που αισθανόμαστε ότι το ηχογραφημένο αποτέλεσμα αδικείται. Το ίδιο ακριβώς είχε συμβεί και μετά τις ηχογραφήσεις των προηγούμενων δίσκων μας. Και είναι κάτι που με ικανοποιεί επειδή δείχνει ότι θα υπάρξει και μέλλον και εξέλιξη.

Έχετε κάποια εταιρία πίσω σας; Αν ναι, είστε ικανοποιημένοι με την προώθησή σας;
Ήμουν ένας εκ των δύο συνιδιοκτητών της I for an I Records & Media. Κυκλοφορήσαμε με παγκόσμιο δίκτυο διανομής, πέρα από τα albums των RandomWalk, αρκετές φανταστικά δυνατές κυκλοφορίες: το 2008 τους thrashers “The Source” και το ντεμπούτο τους, το 2009 το “Whispers Often Bleat” των industrial blacksters “Savaoth”, την ίδια χρονιά το “Inside” των doomsters “Decemberance”, το 2010 το “Miasma” των blacksters “The Eternal Suffering”, το 2011 το “Pain Chronicles” των deathsters “Obduktion”, το 2013 το “The Great Absence” των “Daylight Misery”. Επειδή είχα άμεση προσωπική εποπτεία σε όλα τα στάδια που δραστηριοποιείται μια δισκογραφική εταιρεία, μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι η προώθηση γινόταν με επένδυση πάρα πολλών εργατοωρών, χωρίς overspending και με φοβερή αξιοποίηση όλων των μέσων τα οποία μπορούσε να μας παρέχει το κύκλωμα διανομής και το διαδίκτυο. Βιώσαμε σε αυτά τα χρόνια, δυστυχώς, την απόλυτη κατάρρευση της physical copy μουσικής βιομηχανίας όσο και της ελληνικής οικονομίας και δεν είχαμε άλλη επιλογή εκτός από την επίσημη διακοπή εργασιών στα τέλη του 2013. Για λόγους ηθικής τάξης, και ενώ η εταιρεία δεν έχει καμιά σχέση με τη συγκεκριμένη κυκλοφορία, επέλεξα το Declaration να φέρει στο physical copy το logo της I for an I. Όλα βρίσκονται στα χέρια των ίδιων των μουσικών και υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα συγκροτημάτων που το έχουν αποδείξει.

Πόσο δύσκολο είναι να αναπαράγετε η μουσική σας σε ζωντανές συνθήκες;
Είναι πανέμορφο. Μια μορφή αυτοπραγμάτωσης. Ταυτόχρονα το ενδεχόμενο λάθος στη ζωντανή εκτέλεση έχει κι αυτό τη γοητεία του.

Εκτός από το Halloween Fe(a)st στο οποίο πρόκειται να μοιραστείτε με τους αμερικανούς industrialers Hanzel Und Gretyl και τους 6.Aborted.6.Fetus.6 του Darkface των W.E.B., έχετε κάποια άλλα άμεσα σχέδια που θα μπορούσατε να ανακοινώσετε, π.χ. Κάποια νέα clips ή κάποιο tour;
Το συγκεκριμένο festival το περιμένουμε ανυπόμονα εδώ και πολλούς μήνες και είναι βέβαιο ότι θα κάνουμε, πέρα από αυτό, όσες περισσότερες συναυλίες μπορούμε. Από ‘κει και πέρα, έρχεται σύντομα το video clip για το ομώνυμο τραγούδι από το Declaration.

Πόσο δύσκολο πιστεύεις ότι είναι για μια μπάντα να μεγαλώσει το όνομά της στη σημερινή, διαδικτυακή εποχή της μουσικής βιομηχανίας;
Αναλογικά, θεωρώ, πως ήταν πάντα εξίσου δύσκολο. Κάποτε για να ακουστεί ένα συγκρότημα στο εξωτερικό έπρεπε να κάνει tape trading κατευθυνόμενο από διάφορα flyers, έτσι ώστε η μία μπάντα να ακούσει το demo της άλλης. Αντίστοιχα το κόστος παραγωγής ενός full length album ήταν, για τα σημερινά δεδομένα, αστρονομικό. Από την άλλη σήμερα μπορείς να κάνεις το συγκρότημά σου να ακουστεί στο εξωτερικό 200 φορές ταχύτερα και πιο αποδοτικά αλλά και ο αριθμός των συγκροτημάτων έχει άνετα 200πλασιαστεί. Βέβαια, το να μιλάμε με όρους “μουσικής βιομηχανίας” για ένα αντικομφορμιστικό είδος μουσικής όπως η metal (όχι ότι και αυτή δεν έχει τις δικές της εκφυλιστικές τάσεις), δεν νομίζω ότι είναι και τόσο ταιριαστό.

Πως βλέπετε την ελληνική μουσική πραγματικότητα; Σε σχέση με το εξωτερικό;
Η ελληνική μουσική πραγματικότητα είναι τα σκυλάδικα. Και μάλιστα το συγκεκριμένο είδος είναι πλέον τροποποιημένο ώστε να ελίσσεται και να μεταλλάσσεται για να βρίσκει πάντοτε νέους “φίλους” στις νεότερες γενιές. Η ελληνική metal σκηνή, αντιθέτως, είναι υπέροχη. Η αίσθησή μου είναι ότι έφτασε σε ένα απώτατο σημείο παρουσίας και παραγωγικότητας από το 2009 μέχρι και το 2011. Θεωρώ ότι ποιοτικά δεν είχαμε να φοβηθούμε τίποτα από μουσικές σκηνές άλλων χωρών. Μουσικοί νεότατοι σε ηλικία, ακμαίοι, καταρτισμένοι, με καλλιτεχνική άποψη και με υποστήριξη από φοβερά ποιοτικούς νέους παραγωγούς και μηχανικούς ήχου. Ελπίζω απλά ότι αυτό το “ξεφούσκωμα” που τώρα παρατηρείται, δεν θα διαρκέσει για πολύ.

Τι υπάρχει αυτήν τη στιγμή στην playlist σου;
Αμέσως… Billy Talent, Abyssos, The Ocean, Thy Light, System Of A Down, Killswitch Engage, Machine Head, Pensées Nocturnes, The Haunted, Slipknot, Lake Of Tears, Old Man’s Child, Paradise Lost, Soilwork, Burzum, Gorgoroth, Cradle Of Filth, Dark Funeral και The Kovenant.

Αυτά από εμένα, η τελευταία κουβέντα προς τους αναγνώστες, δική σου.
Ευχαριστούμε πολύ και πάλι! Το Declaration είναι διαθέσιμο για free streaming και free download εκτός των άλλων και μέσω του site των RandomWalk (www.randomwalk1.com). Τα λέμε σύντομα!

72
About Ιορδάνης Κιουρτσίδης 1048 Articles
Ανακατεμένος με το heavy metal εδώ και 3,5 δεκαετίες, retro computer fan, δεν αντέχει τον Μόρισον και τον Κομπέιν, πίνει διπλό γλυκύβραστο και λατρεύει τις mini σοκοφρέτες υγείας.